InGATAn BerSamE

Indahnya "DUNIA" hanya sementara,
Indahnya "CINTA" hanya seketika,
Indahnya "MIMPI" tidak pernah pasti,
Tapi..
Indahnya "PERSAHABATAN" sukar di cari ganti..
Hargailah "SESEORANG" itu sebaik mungkin sebelum kehilangannya..

Friday 16 December 2011

TaNpa Di DuGa

17/12/11.. hari ini cuaca redup  dan diikuti oleh hujan renyai2..seperti memahami isi hati ku ..alhamdulillah .. aku sudah  dapat kekuatan semula untuk meneruskan kehidupan . kehidupan ku seperti jatuh di timpa tangga . satu persatu aku di duga oleh-Nya .. dalam satu masa aku kene melalui 2 cabaran . sebelum ini aku tol2 terasa terbeban .. tapi setelah aku menerima sedikit nasihat dan pandangan daripada orang yang lebih berpengalaman dan matang , akhirnya aku sedar , aku telah terlalu banyak mengeluh atas semua ini . alhamdulillah aku dipertemukan dengan seseorang yang boleh membimbimg dan mengingati tentang kebesaran-Nya .. aku tahu Tuhan tidak akan menduga seseorang hamba-Nya yang diluar kemampuan hamba-Nya  kerana Dia lebih mengetahui segalanya yang sedia ada apatah yang ghaib .. Ya'allah .. begitu besarnya kebesaran Mu .. Ya'allah .. diri ku masih jahil dengan semua itu .. padahal aku sudah mengetahui itu semua tetapi bila diri ku di landa dengan beberapa dugaan yang sekecil ini aku telah mengeluh dan berputus asa tanpa terus memperjuangkan yew hingga akhir hayat ku .. aku tidak menafikan aku mudah down  dan berputus harapan bila aku berusaha mencari jalan penyelesaian tetapi masih tidak jumpa dan doa ku masih tidak dimakbul kan .. oleh yang demikian , aku akan mudah terhasut dengan hasutan syaitan untuk berputus asa . inilah kelemahan manusia yang sering kene di ingat kan tentang kekuasaan Dia ..
 sekarang, walaupun aku masih belum mendapat jalan penyelesaian lagi dan masih ag dalam kesempitan masalah aku tetapi aku masih boleh tersenyum dan merasa lapang di dada dan jiwa even masih memikirkan yew ..ini kerana aku buat ini semua adalah untuk ibu ku , bak kata seseorang, jangan kita merasa terbeban  dan susah bila kiite buat sesuatu untuk ibu kita . kita kena tabah dan terus berusaha tanpa memikirkan itu semua . mulai hari ini, aku berazam tidak ag mengeluh untuk ini semua dan terus berfikir postitif .. aku akan mencuba sebaik yang mungkin dan usaha yang termampu .. yang lain aku hanya mampu berserah .. terpulang la kawan2 aku nak fikir atau anggap apa tentang diriku .. tapi inilah realiti kehidupan aku .. bukan sahaja ada kt drama tv tapi realiti memang wujud kehidupan sebegini.. semoga aku dapat terus bertahan dan tabah untuk melalui semua ini demi ibu ku dan masa depan aku .. Ya'allah.. aku berharap agar lancarkan dan permudahkan segalanya untuk diri ku ..berikanlah aku petunjuk dan jiwa yang kental ..hanya Engkau yang Maha Mengetahui segalanya ..ampunilah segala2 dosa2 ku .. amin ..s

No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.