InGATAn BerSamE

Indahnya "DUNIA" hanya sementara,
Indahnya "CINTA" hanya seketika,
Indahnya "MIMPI" tidak pernah pasti,
Tapi..
Indahnya "PERSAHABATAN" sukar di cari ganti..
Hargailah "SESEORANG" itu sebaik mungkin sebelum kehilangannya..

Saturday 10 December 2011

KaSih-Nya kepda HamBa2-Nya

11/12/11.. cuaca hari ini amat menenangkan jiwa dan hati ku , redup . . seolah2 memahami pe yang sedang ku alami .. alhamdulillah kepada-Nya kerana telah memberi ketenangan ini kepada jiwa dan hati ku .. aku bersyukur aku dapat ketenangan ini even aku sedang menanggung beban yang berat .. nie lah kasih-Nya kepda hamba-Nya yang sungguh kerdil ini .. pelbagai dugaan dan cabaran yang telah di berikan kepada diri ku .. thankz juga diucapkan kepada my beloved's Mr. Zue Lee .  kerana sentiasa ada ketika memerlukan dan sentiasa ada di sisi nie .. terharu sangat2 yang tidak terhingga .. even dia xdapat tolong aku , aku x kisah .. kesudian dia yang sentiasa sudi mendengar dan sentiasa di sisi sudah memadai bagi diri ku .. aku bersyukur , aku tidak akan meminta lebih daripada itu .. semoga hubungan yang baik ini akan berkekalan hingga akhir hayat dan berkesudahan dengan bahagia .. insya'allah dengan izin-Nya .. kasih di antara kami berdua hanyalah kerana kasih kami kepada-Nya .. (semoga terus d berkati oleh-Nya) ..

kali ini aku di duga dengan mencabar sekali .. keimanan dan keteguhan hati ku telah diuji oleh-Nya .. diri ku hampir menyerah kalah .. kerana aku masih belum jumpe jalan penyelesaian dalam dugaan ini .. berat .. amat berat .. aku kene melalui ini semua dengan seorang diri .. sungguh mencabar , berliku dan susah untuk aku melihat pelangi yang amat indah di masa hadapan .. itulah umpamaan yang kehidupan aku .. kehidupan ini tidak semudah yang di fikirkan .. semakin hari diri ku semakin matang .. tidak siapa yang tahu kehidupan aku yang sebenar .. hanya segelintir sahaja yang tahu kehidupan aku ini .. alhamdulillah sem pada kali ade orang yang dapat membimbing aku teruskan perjuangan ini dan sentiasa berfikiran rasional dan sentiasa bersyukur kepada-Nya.. ini lah kasih-Nya kepada hamba-Nya .. sentiasa menguji keteguhan  keimanan aku pada-Nya .. aku tahu Dia tidak akan menguji hamba2 di luar kemampuan hamba2-Nya .. dan aku lah di antara hamba2-Nya yang di uji dengan hebat sekali di dalam kehidupan aku kerana aku kene lalui sendiri dan di bantu oleh kawan2 aku .. aku bersyukur kerana aku masih mempunyai kawan yang sudi menolong diri ku yang naif ini .. seperti pepatah " kadang2 family sendiri seperti orang luar manakala orang luar seperti family sendiri" .. itulah realiti kehidupan aku .. kehidupan aku banyak di bantu oleh orang luar .. alhamdulillah aku bersyukur sangat kerana masih ada satu hati yang suci yang sudi menolong orang lain .. aku berjanji kepada diri ku bahawa aku tidak akan melupakan orang2 yang telah membantu aku even skali .. tahukah diaorang aku amat bersyukur dan menghargai setiap pertolongan yang di hulurkan kepda diri ku ketika aku susah .. aku hanya mampu membalas jasa mereka dengan mendoakan kesejahteraan mereka dunia akhirat .. semoga pertolongan mereka dapat menolong dan meringkan sedikit untuk aku melihat pelangi yang sedang aku mencari .. bak pepatah melayu "usaha tangga kejayaa" .. " sehina2 seseorang itu apabila mengeluh dan menyerah kalah tanpa usaha yang mungkin " .. semoga diri tidak tergolong dalam golongan itu..

oleh itu , aku memohon kepada-Nya agar dapat memberi ketenangan ini even diri ku dipukul oleh ombak yang kuat .. semoga keteguhan keimanan aku juga tidak goyah kepada-Nya .. bantulah hamba-Mu ini di dalam mencari pelangi dan kebahagian  yang ingin di tuju .. lancarkanlah dan permudahkanlah segala urusan aku .. aku akan berusaha semampu yang mungkin dan insya'allah untuk menjadi seseorang hamba yang tabah dan sentiasa tersenyum dengan setiap dugaan yang di lalui .. semoga segala beban yang aku tanggung selama ini akan menjadi ringan pada suatu hari .. aku percaya dengan kebesaran-Nya dan hikmah disebalik nie .. "tiada perkara yang mudah melainkan apa yang Engkau menjadikan mudah dan perkara yang susah akan menjadi bila kau mengizinknnya .. amin .. segala yew aku serahkan kepada-Nya .. semoga terus di beri kekuatan .. insya'allah ..



No comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.